förberedelser.

Published 2015-03-06 05:32:20 in Daily,

TJA vänner!

I tisdags gick jag, Rachel, addison och Jonny för att se en liten föreställning som visade sig vara urkass! Okej, ska kanske inte säga urkass, dansarna var på många sätt imponerande men alltså koreografen....... Det var en annan story det. Gick inte riktigt hem för oss! 

Efter det så åkte vi frusna och snöiga hem till Jonny där han lagade värsta familjemiddagen medan parker desperat sprang runt och frågade om fashionråd inför sin dejt. Eller ah, Jonny började laga värsta familjemiddagen tills han blev alldeles för distraherad med att visa oss roliga vines, och Addison tog över. Det beskriver verkligen deras relation helt perfekt haha. 

Hade en grym balettklass igår med Ms Marina, följt av rep inför Svansjön med Ms Gaiane samt rep inför Birthday Variations med Ms Duffy. De är nämligen två av sakerna som står på listan inför vårföreställningen!! Vi övar just nu på four little swans (koordination och kondition, jisses) samt big swans. Castingen för det är ganska obvious för vissa personer eftersom att de inte direkt kommer placera den längsta i klassen som little swan, men då jag är lite i ett mellanläge så har jag fått göra båda. Men mest big swan, vilket jag föredrar... I Ms Duffy's rep klass lärde vi oss codan till the Birthday Variation, ett verk av Arpino, och alltså tjenare vad förvirrande med räkningar. Det är liksom inte jämnt nånstans! Jag gjorde exempelvis en manege som började efter en sjua, går in på en fyra och sedan börjar om som en nia. Ba okej, vad hände med att hålla sig till en time signature i taget tack! Men på något mirakulöst sätt så nailade jag och Libby det på första försöket?! Ms Duffy vart helt chockad och ba.... Go ahead, five each other a high five. And we did :))

Imorgon kommer även förmodligen castingen för Mosley's koreografi upp, vilket är den tredje delen som åk 4 gör i vårföreställningen. Det är samma snubbe som koreograferade för åk 2 förra terminen, då jag fick ett jättestort solo i sista minuten. I år hade vi istället en audition för åk 3, 4 och skolans alla killar, vilket jag tycker är bra, men nervöst... Jag gjorde inte lika bra som jag hade kunnat på auditionen, men han är vår lärare 2 gånger i veckan i år så egentligen fattar jag inte ens varför vi hade en audition då han redan känner oss och säkert vet vilka han vill jobba med. Jag vill såååå gärna få en roll i den här koreografin. Det kommer bli ballt. Ryktena säger att han letar efter 5 par och att det ska bli modern partnering. Vill så gärna så gärna så gärna. Hans verk är nämligen det enda contemporary vi gör i föreställningen, både birthday variations och swan lake är klassiskt! Så det hade sugit om jag inte fick göra något modernt då det är min starka sida... Hade blivit så besviken. Jag försöker att inte tänka så, men det är svårt att inte göra det. Speciellt när han tyckte om mig så mycket förra året, väljer han mig inte igen så måste jag ha gjort honom besviken någonstans på vägen... Usch, ska försöka att inte överanalysera. Ta det som det kommer. Men det är så svårt.
Rachel och jag i vårt finaste element. Haha.

Comments

Leave a comment
Won't be published

Daily
Thoughts | Background
Exercises | Healthy
Motivation | Breakfast
Lunch | Snacks | Baking
Ballet | Photos | Music
Inspiration

Aug
Sep | Oct
Nov | Dec