Thanksgiving.

Published 2014-12-17 16:38:12 in Daily,

Så under thanksgiving åkte jag hem till min kompis Shannon i New Jersey. Hon bor för övrigt i ett område som heter Sparta, hur ballt är inte det? Varje gång jag är där vill jag ba skrika THIS IS SPARTAAAA. But then I'm like mehh, better not. Men anyways, jag känner henne från ett dansläger i New Jersey förra sommaren och i år flyttade hon in till New York för att gå på Marymount Manhattan College och jag är så glad att vi fortfatande är vänner!

Jag firade thanksgiving hos henne förra året också, men då stannade jag heeela helgen vilket jag inte kunde göra i år då min sambo (HAHA vad roligt det låter för mig att säga sambo) flög hem till Michigan och lämnade katten med mig. Men jag kom dit onsdag kväll och åkte hem fredag eftermiddag, vilket var alldeles lagom! När jag kom dit så snöade det MASSOR vilket gjorde mig astaggad!!! Det snöade i New York den morgonen också när jag vaknade upp i min kompis lägenhet och vi typ hoppade upp och ner som små barn när vi såg snön haha. Dock så stannar inte direkt snön på marken i New York men på landet i Jersey....!!!! Det var grejer det. 

Så på kvällen åkte vi pulka!! De hade inga backar i området så på landet kör man traktor i hagen med en pulka bakom istället. Tjenare vad roligt det var! Fick även köra traktor för första gången och jag ba eeehhhh ni vet om att jag inte har körkort vah?? Trodde jag skulle dö typ.

Nästa morgon så kollade vi på Macy's Thanksgiving Day Parade. Så sjukt fett! Alla Broadwaynummer och hela köret. Hade velat vara där in person och se det men nja, det är nog alldeles för mycket folk och hetsigt för att faktiskt njuta av det. Folk köar liksom redan dagen innan, så tvn fick duga. Släkten började komma över och sedan var det dags för den stora middagen! Massa konstiga saker på bordet, men jag höll mig mest till potatismoset, grönsakerna och kalkonen. Kändes väldigt svenskt helt plötsligt, om man bara bytt ut kalkonen mot typ köttbullar haha. Men det var gott! Till efterrätt blev det sweet potato pie vilket jag tycker är ett väldigt underligt fenomen. VARFÖR i hela fridens namn stoppar man POTATIS i en pajbotten, sötsur den och lägger marschmallows på??? Something I will never understand.

Senare åkte vi ut på Black Friday shopping! Efter thanksgiving så är alla butiker öppna under natten och man går och midnattsshoppar typ, askul! Pank student shoppade inte loss direkt men jag hittade en urmysig stickad tröja för bara 10 dollar så jag var nöjd. Dagen slutade med pannkaksfrukost på en diner.




SNÖÖÖ :)
Middag
Soluppgång efter all shopping





Comments

Leave a comment
Won't be published

Daily
Thoughts | Background
Exercises | Healthy
Motivation | Breakfast
Lunch | Snacks | Baking
Ballet | Photos | Music
Inspiration

Aug
Sep | Oct
Nov | Dec