Halloweekend.

Published 2014-11-03 02:40:30 in Daily,

Tjaaaa, ännu en vecka har gått! Slutgiltiga castingen för Nötknäpparen är uppe och jag är med i varenda föreställning antingen som Snow eller Lead Flower! Kommer bli kul. 

Har vart extremt trött den här veckan och inte pallat städa, ehe. Men Oliver stortrivs när mitt rum är stökigt :))) tur att någon gör det i alla fall.

Söt

Men ja, i fredags var det ju halloween!!! Stor grej här i USA. Redan när jag kom hit i augusti fanns det halloweengrejer i butikerna och allting är pumpkinflavored. Ba what. Folk frågade varann för typ VECKOR SEDAN vad de ska vara på halloween? Jag liksom råimproviserade och fixade något samma dag haha. Så hela skolan klädde ut sig inför balettklassen, fett taggat!!! Jag bestämde mig då för att vara Batman. Billigaste kostymen i hela mitt liv, köpte ett linne för 2 dollar från Forever21 och klippte sönder det för att sy på min balettdräkt och som bälte. Använde en lång cardigan som mantel. Tadaaaaaa:

Jag och Rachel som Batman och Superman :)) vi dansade tillsammans hela klassen och la till superhjältearmar lite här och var i kombinationerna haha. En lite mindre seriös klass kanske, men otroligt kul.
I'M FLYING :))) (Lisa lyckades ta denna bild på andra försöket haha, what)

Det roligaste var att vi hade run through av hela alltet vi skulle visa på lördag och det såg fantastiskt roligt ut när halva skolan var utklädda till både det ena och det andra haha. Genomgången blev lite mer underhållande iaf!!

Efter det så åkte Deanna hem med mig, vi gjorde i ordning oss (costume change, dags för dödskalle!) och gick till paraden tillsammans. Kaos med människor, men det är ju något man inte kan missa när man är i NY! Köpte massor med godis, åkte hemåt, planerade att dra vidare till en halloweenfest men så däckade vi totalt i soffan så fort vi kommit hem så vi bestämde oss för att sova istället. LAME men VÄRT. 


Sov i TOLV TIMMAR (?!?!) och mådde som en kung. Tror att jag tog igen sömn för hela veckan asså. Försökte få bort vit hårspray från håret (HJÄLP), tog en regnpromenad och förberedde mig inför kvällen då det var SHOWTIME! Showen gick fett bra, är nöjd med min insats. Tror dock att jag bröt min ena tå under mitt solo i Michael Blake's dans hahaha så det gör lite ont. Kan böja den åt ett håll som jag är rätt säker på att jag inte borde kunna böja den...... Men aja, det är bara en tå. Det finns inget att göra åt det, bara köra. Den läker sig själv.


Efter det åkte vi hemåt och tog på oss halloweenkostym nummer TRE: denna gången Hermione Granger. Bästa kostymen faktiskt, ska alltid vara henne från och med nu. Okej, kanske inte, men det var nice. Så himla bekvämt och fett "osexigt" när alla andra är halvnakna kaniner och skit (SKOJAR INTE, mean girls är for realz). Drog till ett Mansion Party, så himla coolt var det! Allt var halloweenpyntat med spindelnät överallt och alla var så coolt utklädda. Insåg att det här var mitt första halloweenparty sedan i ÅTTAN haha! Har nästan alltid varit bortrest under höstlovet så ah, det här var en ny experience och jag älskade det!!! Lite extremt att gå från 0 på 5 år till 3 outfits på två dagar hahaha, men ska det va så ska det. Hängde med massa fantastiska vänner hela kvällen och kom hem alldeles för sent så idag gjorde jag i princip ingenting. Helt grym helg faktiskt! Är nu taggad för en ny skolvecka :)

Rebecka med nytt mobilskal för att telefoner helst skall hållas hela, plånböcker blir lätt stulna (så det är enklare att ha allt på samma ställe), för att det är Movember och den har MUSTASCHER på sig. Eller bara för att den är fett ball.

GODNATT VÄNNER!

Comments

Leave a comment
Won't be published

Daily
Thoughts | Background
Exercises | Healthy
Motivation | Breakfast
Lunch | Snacks | Baking
Ballet | Photos | Music
Inspiration

Aug
Sep | Oct
Nov | Dec