Rehearsal mode.

Published 2014-11-18 03:45:26 in Daily,

Tjaaaa!!

Förra veckan hade vi vår första assessment, nämligen partnering. Mest kaosartade assessmenten jag någonsin vart på så jaa, får se hur det gick. Första terminen på Joffrey är alltid lite knasig för den är officiellt slut i januari, men en månad innan Nötknäpparen (alltså från och med denna veckan) så går vi in i "rehearsal mode", vilket innebär att vi bara har en balettklass på morgonen och sedan repetitioner resten av dagen istället för klasser som vanligt. Så de flesta av våra assessments kommer äga rum när vi kommer tillbaka efter jul, vet inte riktigt varför de bestämde att vi skulle ha partnering redan nu haha. Vi har vår balettassessment på måndag nästa vecka (ugghhhh 8:30 på en måndag??? TACK FÖR DEN DU) så nu är det bara att kötta inför det. Lite nervöst.

Under helgen som var fyllde Alex år och åkte därför till sin syster i Vermont för att fira, så återigen var det jag och katten :)) helt utmattad efter x antal timmars rep i fredags så tänkte jag få MASSOR med sömn. Men det tänkte inte mina grannar tydligen, de hade världens fest på g. Insåg nackdelen med att bo högst upp; alla som springer upp och ner till vår rooftop/ står och skriker där uppe. Trodde seriöst att jag skulle se någon människa flyga ner utanför mitt fönster då jag kände lite spontant att fylla och tak inte alltid är den bästa idén, men men. Stackars Rebecka som låg i säng vid 22 hölls vaken till två på natten och planerade en passivt aggressiv note i mitt huvud att skriva till grannarna lol. Var inte på fullt lika dåligt humör när jag vaknade så jag bangade den där lappen.

I lördags kollade jag på en show med min kompis (ofrivilligt faktiskt, det är en del av vår final i critical analysis) och sedan åkte jag hem till henne på EHS, där jag bodde förra året. Hängde med massa kompisar och kom hem alldeles för sent, men repet på söndag började inte förrän 14:00 så det var lugnt. Hängde på skolan i fyra timmar på en söndag (KUL :))))))) och åkte sedan hem för att träffa en kompis. Lyckad helg japp!

Min partner och jag efter vår assessment.

Ska nu försöka få massa timmars sömn FOR REALZ den här gången. Natti!

Comments

Leave a comment
Won't be published

Daily
Thoughts | Background
Exercises | Healthy
Motivation | Breakfast
Lunch | Snacks | Baking
Ballet | Photos | Music
Inspiration

Aug
Sep | Oct
Nov | Dec