Lördag.

Published 2014-11-08 16:53:26 in Daily,

Tja!

Vaknade precis upp efter lite för få timmars sömn, men man kan inte få allt här i världen. Idag ska jag bara runt och springa ärenden dock, livet förändras verkligen när man har repetition på söndagar, som annars är dagen för tvätt, mathandling och dylikt. Men jag klagar inte!

Alla i min klass har typ lite mental breakdowns just nu, tror vi börjar komma såpass långt in på terminen att folk är utmattade och behöver lite ledigt. Jag var själv där förra veckan, en av mina lärare ba jag vill inte rota i ditt privatliv eller nåt men.... Är allt verkligen okej? Haha ja, Ms Liz, jag är mentalt stabil. Jag har mina tvivlande stunder ibland, men jag mår bra. Promise. 

Denna veckan har däremot varit sååå bra för mig! Hade de två bästa klasserna på hela terminen och det känns som om allt börjar klicka. Är så tacksam. Det finns inget likt känslan av framsteg. Men det kostar mycket, det gör det.

Foten mår också så mycket bättre! Tacksam. Men nu när vi går in i intensiva repetitioner för Nötknäpparen så blir jag lite orolig över hur många timmar på tå som den vill klara av, men så länge som jag lyssnar på min kropp så ska det gå bra. Just nu är dock inte ankeln det jobbigaste, utan min hud har av någon konstig anledning blivit väldigt skör det senaste och.... Ja, man kan lugnt säga att skör hud och tåskor inte är någon bra kombo. Så mängden hud jag förlorat den senaste veckan är löjlig, tjenare vad ont det gör. Saltbadar varje kväll typ, men det hjälper ju knappast när man ska upp på tå och riva upp huden igen nästa dag. Det kanske beror på väderförändringen tänkte jag.... Eller vitaminbrist av något slag? Aja, hoppas hoppas hoppas att det hinner läka lite på min enda lediga dag!

Sorry för detaljerna, det där var väldigt äckligt. Som dansare är jag van vid dessa konversationer men jag insåg precis att det kanske inte är jättenormalt att snacka om hur man tappar hud. My apologies. 

Men nu ska jag strax springa iväg, puss!

Alltså FAVVOSKORNA. Hjälp vad sköna de är. Alla andra skor jag tar på mig nu ba näääeee vad obekvämt, dehär vill jag inte ha på mig... Så ja, jag har på mig dem med strumpor i nu när det blir kallt. Ger inte upp förrän det är snöstorm.
MINSTA ORIGAMIN JAG NÅNSIN SETT???? Min japanska kompis Shiena vek denna medan hon kollade på går tåskoklass (hon har sprained her ankle och kan inte dansa för tillfället :(). 


Ett av Olivers favvoställen i hela lägenheten: handfatet (?). Han låg typ och sov där flera timmar haha, gulle.

Comments

Leave a comment
Won't be published

Daily
Thoughts | Background
Exercises | Healthy
Motivation | Breakfast
Lunch | Snacks | Baking
Ballet | Photos | Music
Inspiration

Aug
Sep | Oct
Nov | Dec