Helgens händelser.

Published 2014-10-22 02:38:47 in Daily,

Tja!

I fredags hade vi Lead Flower rehearsal tills 18:00. Låååång dag. Och åh, vi hade balettklass tillsammans med killarna på morgonen då Mr Andre var sjuk och det var såå roligt! Konståkaren inom mig vaknar till liv när killarna kör sina grande allegro (för icke balettisar eller icke fransktalande människor: stora hopp) och jag kan inte låta bli att utmana mig själv att hoppa i deras långsamma tempo. Se om jag kan hoppa lika högt som dem och göra mina doubletours :))

Men anyways, efter Flower rehearsal så åkte Deanna hem till mig och vi hade en riktig myskväll med middag och film, som slutade med att hon sov över. Vaknade därför till en riktig bananpannkaksbrunch innan Deanna skulle iväg till jobbet. Mhmmm. 

Sedan mötte jag och Alex upp med några kompisar innan vi åkte vidare till ett partaj. Personligen kände jag inte han som hostade festen, men han går på ABT och dansvärlden är så himla liten att jag kände typ hälften av personerna där så det var kul! Vi var i princip bara balettisar från ABT, Joffrey och Ellison såå... Snackade vi om något annat än dans hela kvällen? Typ inte. Var någon kille i rummet straight? Typ inte. Men det blev en fantastiskt lyckad kväll! Och lägenheten var typ den ballaste och mysigaste hipsterlägenheten jag nånsin sett, vill flytta in där typ nu. Så låg den i Brooklyn Heights också, ett av mina top tre favvoställen i hela stan ju?! Inte illa.


Roomie + deep poem på väggen till byggnaden.

En annan sak som hände den här helgen var att the one and only Wendy Whelan gick i pension efter en storslagen karriär på 30 fantastiska år med New York City Ballet. En stor förebild verkligen.






Comments

Leave a comment
Won't be published

Daily
Thoughts | Background
Exercises | Healthy
Motivation | Breakfast
Lunch | Snacks | Baking
Ballet | Photos | Music
Inspiration

Aug
Sep | Oct
Nov | Dec