Last weekend.

Published 2014-10-11 19:07:04 in Daily,

Insåg precis att jag fortfatande inte har berättat om vad jag gjorde förra helgen och nu är det redan helg igen! Vi får dra en liten review. Alex pappa var här och hälsade på i helgen, alltså hade jag hela lägenheten för mig själv. Ganska skönt faktiskt! Inte så att det är världens skillnad, men ändå. Hade därför även helt och hållet ansvar för oliver och vaknade upp såhär



Åt en äkta gofrulle på lördag morgon (givet)





Proppmätt efteråt.

Åkte sedan till Downtown Manhattan för att möta upp med Deanna över en kaffe. Eftersom att vi inte går i samma klass längre så får man ta vara på stunderna tillsammans under helgerna.
Morgonsol + kaffe. Mmmm.


Bästa.

Efter det begav jag mig mot Upper East Side för att möta upp med några kompisar från EHS och gick till Dylan's Candy Bar! Det ska tydligen vara ett känt godisställe jag missat haha. Riktigt nice!




Åt det här. Vet typ inte ens vad det är haha, någon sorts kakmilkshake. Själva borden vid café- och bardelen var formade så att man satt som inne i en cupcake, barstolarna såg ut som candy canes och det låg godiskulor i borden haha. 


"candy is dandy but liquor is quicker" 

"May each step you take be sweet" med godisbitar i golvet haha. Älskar det här stället.

Hängde med dem ett tag och kom sedan hem till den här lille filuren.
Vaknade till regn nästa morgon. Träffade några kompisar i SOHO och åkte sedan till Upper East Side för att hänga med min kompis Shannon som jag lärde känna på ett dansläger förra sommaren. Hon flyttade previs in till stan från New Jersey för att plugga dans på Marymount Manhattan College, så nu är vi nära! Vi åt middag på TGIF och catchade up om allt möjligt. Sedan gick vi till den kända cupcake-ATM som ligger alldeles där hon bor.
Har fortfarande aldrig vart där så det var på tiden!

Köpte en cookies & cream cupcake, svingod! Vanligtvis så tycker jag inte om bakelser här i USA då de är alldeles för sötade och fluffiga för min smak. Jag är mer för en mörk och chokladig hembakad kladdis liksom. Men åh vad god den här var! 

Söt miniatyrdekoration av butiken.

Så ah, det var en händelserik helg och inte mycket vila! Men det var kul. Behövde bli lite distraherad från vardagen :)



Comments

Leave a comment
Won't be published

Daily
Thoughts | Background
Exercises | Healthy
Motivation | Breakfast
Lunch | Snacks | Baking
Ballet | Photos | Music
Inspiration

Aug
Sep | Oct
Nov | Dec