Måndag.

Published 2014-10-07 03:45:16 in Daily,

Tja!

Har idag spenderat 8h i skolan med  sammanlagt endast en timme och 15 minuters paus. EH. Behöver jag säga att jag var död och hungrig när jag kom hem eller?

8:30-10:00 hade vi balett med Ms Era. Hon är extremt noga med teknik och placering på hennes klasser, så det finns nog inget bättre sätt att börja dagen. Man är liksom pretty much all set inför vad som helst haha.

Sedan åkte vi till Pearl Studios och hade Musical Theatre 10:30-12:00 med Matthew Prescott. Har aldrig riktigt gjort musical theatre innan, tagit någon workshop någon gång men that's it. Men alltså fy vad roligt det är! Vår lärare har själv varit med på Broadway i bland annat Phantom of the Operah så det är inspirerande att ha någon som vet vad han pratar om. Broadway handlar så mycket om utstrålning och självförtroende så det är självklart en utmaning för lilla svensken. Men jag får helt enkelt fejka det. Är lite nervös inför när vi kommer börja sjunga men det tar vi då haha...

Sedan åkte vi tillbaka till Joffrey för att ha Snow rehearsal 12:45-14:15. Jag var inte där på den senaste repetitionen då den krockade med en annan och just i fredags ansågs det viktigare att jag befann mig där istället. Såå jag hade en del att ta igen kan man säga, men jag har det rätt lätt att plocka upp steg så det var inga problem. Får sätta mig och skriva ner allt för att vara säker på att det fastnat i skallen.

Sedan hade vi en extra lead Flower rehearsal insatt 14:15-16:15. Så ingen paus där inte. Tror endast den repetitionen var för killarnas skull, de hade rätt dålig koll på vad som pågick. Repade även med en ny partner idag som var alldeles för kort för mig så det var ju kul... Nej man han var helt okej, till skillnad från resten av förstaklassarna.

Sedan hade vi critical analyses 16:15-17:15. Så ingen paus där heller haha... Flummigaste och tråkigaste klassen ever, men vi hade en vikarie idag så det var lite roligare än vanligt. Han verkade vara en fett intressant människa, jobbat med både Martha Graham och Merce Cunningham (för er vanliga människor är detta bara två random namn, men för dansare är detta namn på två av de fyra skaparna till vad som anses vara "grundteknikerna" inom modern dans. Så ganska ball, jaa.)

Efter det åkte jag förbi Trader Joe's, favvomataffären. Riktigt mycket folk dock; brukar alltid undvika att handla mat på helgerna för att det är helt knökat så jag tänkte att det är bättre att jag går på måndag efter skolan istället. Men boy, I was wrong. Fick stå i kö för att ens KOMMA IN i själva mataffären och sedan stå i en kö som snirklade igenom hela butiken (och fick dig att se massa varor som du bara MÅSTE köpa) innan jag ens kom fram till kassan. Behöver jag säga att den är populär eller? Värt det varje gång.

Anyways, nu sitter jag hemma. Har inte sett min rumskompis på flera dagar då hon stannar hos hennes pappa som hälsar på i stan. Så det är bara jag och katten. Ska se till att somna tidigt ikväll.

Har äntligen skaffat en ljusslinga till mitt rum. Känns som hemma.

Godnatt!



Comments

Leave a comment
Won't be published

Daily
Thoughts | Background
Exercises | Healthy
Motivation | Breakfast
Lunch | Snacks | Baking
Ballet | Photos | Music
Inspiration

Aug
Sep | Oct
Nov | Dec