Måndagsbarn.

Published 2014-10-14 04:18:19 in Daily,

KOLLA vad som öppnar bara några kvarter från Joffrey!!! Svenska cafékedjan FIKA! Det finns redan fem andra i NYC och jag var på två av dem (hehe) på fettisdagen i år, himla värt. 

Anyways! Måndag var det idag. Kändes inte direkt som en måndag, men det var det.

På vår musical theatre klass gjorde vi en del ur a chorus line. Det var kul men utmanande. Stegen i sig är väldigt simpla, det svåra var att man dansar det hela sida vid sida i en lång, tight rad (som the Rockettes) så hela stycket igenom kunde man bara använda sig av diagonaler. Om du tex. är vinklad rakt fram och tar en arm ut åt sidan så slår du ju personen brevid dig eftersom att man står så tätt intill varann, så det var lite fumligt att veta när man använde sig av vilka vinklar typ. Plus att alla måste vinkla sig exakt lika mycket och ta exakt lika stora steg osv för att allt ska matcha. Börjar nu förstå varför de är så precisa med längd och storlek när de antar nya Rockettes haha, skitsvårt om någon har aslånga ben och någon har korta. Lilla svensken fick även panik av att inte ha tillräckligt med personal space haha, självklart.

På repet körde vi igenom snow eftersom att vi ska visa den, som en preview inför årets uppsättning av Nötknäpparen, på vår studio performance den 1a november. Just nu är det kaos, koreografin är himla snabb i slutet och det är så många olika formationer att hålla koll på, plus att castingen är helt idiotisk utifrån hur vi lärde oss koreografin från första början så hälften av oss har en helt ny plats osv haha. Men men, på något sätt ska det allt se bra ut by november 1st...

På vår choreoklass hade vi en vikarie från Ailey. Ballast nånsin. Sättet han rörde sig på var helt häpnadsväckande, hade bara kunnat kolla på honom hela klassen utan att bli uttråkad. Önskar att vi hade kunnat ha honom som lärare. Han gav även feedback till vad vi skapar inför vår studio performance så det var bra!

För övrigt så börjar jag inse mer och mer hur HEMSK min svenska har blivit. Alltså det är helt sjukt!! Det är liksom ansträngande att skriva ett inlägg, inte bara för att jag inte kan hitta de uttryck jag vill använda mig av på svenska, utan även för att grammatiken inte längre kommer naturligt? Jag får liksom tänka igenom ordföljd i meningar osv, trodde inte att det kunde bli så med ens hemspråk?? Eller så är jag bara otroligt korkad. Anyways, ber om ursäkt för detta och hoppas att ni kan förstå mig ändå haha.

Och självklart: en kattbild. Godnatt!



Comments

Leave a comment
Won't be published

Daily
Thoughts | Background
Exercises | Healthy
Motivation | Breakfast
Lunch | Snacks | Baking
Ballet | Photos | Music
Inspiration

Aug
Sep | Oct
Nov | Dec