Regniga dagar.

Published 2014-10-23 18:00:31 in Daily,

Hola chicos. Sitter just nu i skolan och har tåskoklass om en halvtimme. Idag är en sån sjuuuukt seg dag, hela veckan har varit sjukt seg, vet inte riktigt vad som händer med min klass haha. Häller i mig kaffe at the moment. Men anyways.

Igår hade jag en grym partneringklass, blev parad ihop med en av nya killarna och kände ba nooo för jag har kollat på han innan och det har vart kaos.... Men av någon konstig anledning gick det asbra! Lite errors här och där men vi var en bra match.

Efter partneringklassen satt jag och snackade med killarna om hur gärna jag ville ta deras men's class så när jag ska lämna salen frågar Mr Andrej om jag vill stanna och jag ba EEHHH JAAA! Så igår tog jag killklassen haha, hade THE TIME OF MY LIFE. Bara massa stora hopp och piruetter, Giselle variation och coda ur Don Q och aahhhh. Stortrivdes. Många av killarna på Joffrey suger för skolan bara accepterar dem för att de är killar, så jag kände mig som en kung när jag sopade mattan där inne haha. Efter klassen kom alla och ba grymt jobbat, välkommen till familjen! osv, så roliga är de :)) önskar jag var kille alltså. For realz. Hade vart bättre som manlig dansare än kvinnlig, SEGT.

Blev även slaktad på contemporary klassen igår, vi sätter ihop ett nummer inför visningen 1a november där jag har ett solo. Vi har 3 kombos vi jobbat på och min uppgift var att göra kombo nr 3 till enbart floorwork, kombo nr 1 till enbart port de bras (armar och upper back) och sen sätta ihop alla tre genom att ta två steg från kombo 2, två steg från floorkombo 3 och två steg från armkombo 1 och hålla på så tills jag har gått igenom alla fraserna. Med andra ord ett JÄTTELÅNGT solo som är upp och ner och upp och ner på golvet HELA TIDEN. Alltså jag dör typ, i slutet har jag ingen kraft att ta mig upp igen, det är löjligt!!!! Och on top of that så valde han att sätta mitt solo SIST i vårt nummer så att vi går RAKT IN I den tredje kombon DIREKT EFTER mitt solo och alltså hjälpes. Det är Mosley's all over again, när jag fick det där 5 minuters solot i sista sekund. Varför får koreografer för sig att jag klarar av sånt?! I appreciate it men eehhh... Ni överskattar min förmåga lite granna hehe. 

Anyways, ska göra i ordning mig för tåskoklassen. Fokus. Here we go. Ha det g!
Vädret de senaste dagarna. Weeyy, känns som Sverige.



Comments

Leave a comment
Won't be published

Daily
Thoughts | Background
Exercises | Healthy
Motivation | Breakfast
Lunch | Snacks | Baking
Ballet | Photos | Music
Inspiration

Aug
Sep | Oct
Nov | Dec