20 år på jorden.

Published 2015-01-19 00:17:49 in Daily,

Förlåt för lite uppdatering, men den senaste veckan har varit väldigt tung. Trots att det är enkelt att lägga upp en fasad bakom en skärm så är det svårt att hitta på lättsamma meningar om hur livet är bra när det egentligen är allt annat än okej. Men jag ska försöka för att hålla er uppdaterade.

Så den åttonde januari fyllde jag tjugo år! Lite blandade känslor. Tonårslivet är officiellt bakom mig och det är nu jag ska vara mogen och redo för livet. Min födelsedag var mycket fin, mamma var här och dagen innan åt vi middag på vår favoritrestaurang, Josie's på Upper West Side. Hon följde med mig till skolan och kollade på Ms Corkle's balettklass och under håltimman efteråt introducerade jag henne för bästa testället, David's Tea, innan hon åkte mot flygplatsen. Jag blev överraskad av sång, kramar och paket från mina vänner och jag kände mig faktiskt rakt igenom lycklig. 20 kanske inte är så illa trots allt.




Efter skolan åkte jag och Deanna till det svenska cafét fika för att ah, fika och fira och catcha upp lite. Killarna som jobbade var så gulliga och gav oss gratis tryfflar när de fick reda på att jag fyllde år haha. 



Skolan har varit i full gång och benen har gjort SÅ ONT av träningsvärk. Trodde inte att tre veckor kunde göra så mycket för den lilla kroppen, jag som ändå höll igång lite. Snön har fallit och vi har påbörjat projektet Student Choreographies som ska presenteras 28 februari. Det är precis vad det låter som, skolans elever får själva koreografera danser och välja dansare osv till deras piece så det jobbar vi på nu. Funderade på att koreografera i år men kände att det skulle bli alldeles för stort ansvar med tanke på att min auditionsäsong är samtidigt, vilket är stressigt nog. Jag blev tillfrågad att vara i 7 olika danser men vi får bara vara med i två, så nu är jag i Katie's och Paige's. Båda går i min klass men Katies koreografi är contemporary och partnering i tåskor medan Paiges är mer sassy jazz/contemporary. Det är kul och utmanande att få vara en del av två så olika danser.
Snökaos 

Rep för Kaites koreografi

kaffepaus på O'Cafe, mysigaste stället.

Förra helgen sa jag även hejdå till en av mina bästa vänner i USA. Vi bodde tillsammans på studentboendet förra året och han har pluggat på NYU i ett år så nu var det dags för honom att åka hem till Brasilien igen. Att säga hejdå var faktiskt fett mycket jobbigare än jag trodde det skulle bli men bortsett från det så hade vi alla en trevlig kväll.




Mer uppdatering kommer! Ska nu över till några kompisar för lite glassterapi och snack. Precis vad jag behöver :) kram!

Comments

Leave a comment
Won't be published

Daily
Thoughts | Background
Exercises | Healthy
Motivation | Breakfast
Lunch | Snacks | Baking
Ballet | Photos | Music
Inspiration

Aug
Sep | Oct
Nov | Dec