God Jul, Gott Nytt År och allt däremellan.

Published 2015-01-04 06:05:58 in Daily,

Hej kompisar och god jul och gott nytt år på er!

Jag tänkte ju vara såå duktig med bloggningen under lovet men riktigt så blev det inte riktigt ehe. Sorryyyyy!! Men min kompis Jennifer fick för sig att boka sista minuten biljetter till New York och helt plötsligt blev livet lite mer upptaget! Men nej jag klagar inte, har verkligen haft livets vecka.

Jennifer har ju aldrig varit i New York innan så vi såg till att göra alla möjliga turistiga saker i hela världen! Okej, nu ska jag inte ljuga, vi stannade i New York. (Där var jag allt rolig vaaaaa)

Men anyways, första kvällen gick vi runt i Dumbo, Brooklyn Bridge Park, Brooklyn Heights Promenade, vandrade över Brooklyn Bridge och såg en helt fantastisk solnedgång över staden, handlade mat för veckan på the one and only Trader Joe's och tjötade ikapp allt som hänt det senaste. 







Dag nr 2 körde vi på flera timmars shopping i SOHO, upptäckte chinatown, hamnade till oplanerat i romantiska little italy, letade forever efter en jamba juice och drack livets smoothie, spanade in julgranen på Rockefeller center (läs: höll på att dö av klaustrofobi bland turister), gick förbi Radio City Music Hall, besökte M&M world och Hershey's och upplevde nattljusen vid Times Square innan dagen slutade med ännu lite mer shopping. (JA, det där var EN dag)








Dag 3 började vid Julliard och Lincoln Center, men där var Jennifer mest intresserad av att fotografera Empire Hotel där Chuck Bass bor haha. Sedan drog vi ner mot Culumbus Circle där det finns ett shoppingcenter och sedan gick vi runt igenom typ halva Central Park, sen gick vi upp mot Museum of National History och Jennifer fick äta sin första Shake Shack burger, mmm! Bästa någonsin faktiskt. Sedan tog vi tunnelbanan till Upper East Side, hittade Dylan's Candy Bar, vandrade runt lite tills vi hittade en gigantisk bro vid Sutton Place och sedan gick vi förbi New York Palace där Serena Van Der Woodsen bor och sen fortsatte vi ner 5th avenue för att till slut komma fram till Grand Central Station. Senare på kvällen (läs: natten) så drog vi över till några av mina kompisar och hängde där  tills alldeles för sent på kvällen/tidigt på morgonen. 















Dag 4. Precis när vi kommer hem på morgonen så spontanfår vi en katt som min kompis frågade om jag kunde passa haha. Han kan dock knappt vara med på bild för han är så svart att han inte syns. Sorry Jackson. Men sen gick vi och sov i kanske fyra timmar innan vu begav oss till 9/11 memorial och Freedom Tower. Vi fick sedan uppleva en annan magisk solnedgång i Battery Park innan vi tog färjan över för att kika på frihetsgudinnan och Manhattan bakifrån. Älskar hur mycket mindre händelserik den här dagen blev pga kvällen innan haha.












Dag 5 och nyårsafton! Började med Froyo i SOHO (sicket rim jag fick till där), lite mer shopping, besök i en bokaffär och en promenad längs med broadway till Flatiron Building. Sedan åkte vi hem för lite bagelhäng innan min kompis Deanna åkte över och vi gjorde oss i ordning! Tolvslaget spenderades på min rooftop innan vi drog till en fest med några vänner till mig, en underlig men minnesvärd kväll! 





Dag 6. Vaknade klockan tre. TRE. Ehh. Åkte in till stan för att käka en pizzaslice. Sedan gottade vi oss på ett café innan vi åkte hem. Stabil start på det nya året känner jag hahaha.

Dag 7. Sista dagen. Vi åkte till fifth Avenue, körde lite sista minuten shopping och sen var det bara för ferre att ta väskorna och åka... Buuu... Har haft en helt fantastisk vecka verkligen och kunde inte vara gladare för att du kom ferre!! Kommer aldrig glömma detta!!


Det här var ett ORDENTLIGT inlägg haha, så det är det här jag hållt på med det senaste! Pusssss

Comments

Postat av: Jakob Reesalu

Published 2015-01-05 at 21:24:47

Tja!

Snubblade in på din blogg och har kollat runt lite. Känns ju verkligen som att det var hit du skulle. Keep it up!

Klockrent att kattens favoplats är handfatet. :P

Gott nytt balettår!

Postat av: Deadwoodjedi speed tune calculator

Published 2022-12-15 at 23:08:05

Hi! This is my 1st comment here so I just wanted to give a quick shout out and tell you I really enjoy reading your articles.
Can you recommend any other blogs/websites/forums that go over the same subjects?
Many thanks!

Leave a comment
Won't be published

Daily
Thoughts | Background
Exercises | Healthy
Motivation | Breakfast
Lunch | Snacks | Baking
Ballet | Photos | Music
Inspiration

Aug
Sep | Oct
Nov | Dec