Mami på besök.

Published 2015-01-06 05:19:32 in Daily,

Japp, ni läste rätt! Mami kom fram i fredags någon timme efter att jag lämnat av Jennifer på flygplatsen så jag hade lite tid på mig att städa undan röran, ehe. Första kvällen gjorde vi knappt någonting då hon var aningen jetlaggad och trött efter flygresan, men dagen efter åkte vi in till Central Park och så började det SNÖA. Det var nästan magiskt ett tag där asså.
jag och mamiii

Blev typ såhär lycklig över lite snö.

På söndagen så visade jag henne runt i ett av mina favvoområden, nämligen Dumbo och Brooklyn Heights. Det är ett sånt område som är så fantastiskt vackert till och med på en gråregnig dag. Regnet lägger lite charm över det hela liksom.



Kom fram till vackra Brooklyn Bridge.
Gick på Brooklyn Heights Promenade och hittade min framtida lägenhet.


Gick sedan och handlade mat och lagade mat för veckan. Känns konstigt att komma tillbaks till vardagsrutinerna. Sedan kom Kaitilin över för att hämta hennes katt Jackson som jag passat. Såå gullig men livlig katt verkligen.

Idag var första dagen tillbaka i skolan. Vi började sååå långsamt, gjorde seriöst 4 takter långsamma tendus. Trodde aldrig att övningen skulle ta slut. Sedan gjorde vi helt plötsligt allt på relevé i center och innan vi visste ordet av det så lärde vi oss hela Russian solo ur svansjön på tå i repklassen, NO JOKE. That escalated quickly.... Mjukstart, vad är det liksom?

Känner redan nu hur mycket träningsvärk jag kommer ha imorgon, tjeeenare alltså. Men det är gött att vara tillbaka.

Comments

Leave a comment
Won't be published

Daily
Thoughts | Background
Exercises | Healthy
Motivation | Breakfast
Lunch | Snacks | Baking
Ballet | Photos | Music
Inspiration

Aug
Sep | Oct
Nov | Dec